Over ons

Ac|s Accountants & Belastingconsulenten bestaat ondertussen al meer dan 40 jaar. Voor u als klant, prospect, relatie of andere belanghebbende is het goed om weten wat onze bedrijfsfilosofie en werkwijze is.

Bedrijfsvoorstelling Ac|s Accountants & Belastingconsulenten

Geschiedenis

1975-2000

Het verhaal van Ac|s begint op 1 april 1975 wanneer Wim Cornelissen het boekhoudkantoor van zijn oom in Ravels overneemt. Tot 2000 kent het kantoor een gestage groei. Scharniermomenten zijn de verhuis naar een grotere ruimte in Oud-Turnhout (1989) en de overname van het accountantskantoor Tackx in Turnhout (1993). Geleidelijk aan breidt het aantal vennoten – en daardoor ook de expertise – zich uit.

Sinds 2000

Na de overname van een kantoor in Berlaar (2000) begint Ac|s te werken met analytische beslissingsmodellen en andere geïnformatiseerde instrumenten. Dat verhoogt sterk de efficiëntie en de kwaliteit van de dienstverlening. In hetzelfde jaar verhuist Ac|s naar het huidige gebouw in Ravels. De daaropvolgende jaren worden twee nieuwe kantoren geopend, in Lille en Mol. Na een reorganisatie in 2009 verhuizen de vestigingen van Lille en Berlaar naar een nieuw kantoor in Herentals. In oktober 2011 neemt Ac|s zijn intrek in het bedrijvencentrum Officenter te Turnhout, waardoor onze vierde vestiging een feit wordt. Op 1 januari 2013 is het boekhoudkantoor Fred De Gruyter uit Hoogstraten toegetreden tot Ac|s Accountants. Een 5de vestiging is dus een feit. Later dat jaar wordtook het kantoor van Jan Vermeiren overgenomen om zo het kantoor in Hoogstraten verder uit te breiden. Het kantoor in Turnhout wordt midden 2016 versterkt door toetreding van het boekhoudkantoor Jansen & Partners.

Medio 2018 werd het kantoor LBO Accountants mee opgenomen onder onze kempische vleugels. Een 6de vestiging is dus een feit.

Huidige situatie

Ac|s is nu een middelgroot kantoor met meer dan 100 medewerkers in 6 vestigingen:

  • Ravels: 50 medewerkers
  • Herentals: 15 medewerkers
  • Mol: 8 medewerkers
  • Turnhout: 8 medewerkers
  • Hoogstraten (Minderhout): 14 medewerkers
  • Brecht (St-Job): 5 medewerkers

Filosofie en werkwijze

Advies, gericht op uw noden

Expertise, dicht bij u

Als middelgrote speler bestrijken wij met onze kennis het volledige terrein van de fiscaliteit en het financiële bedrijfsbeleid. Wij begeleiden u bij de volledige levenscyclus van uw vennootschap of zaak, van start tot stopzetting of overname. Onze service is gericht op:

  • kmo’s
  • zelfstandigen
  • beoefenaars van vrije beroepen
  • particulieren (i.v.m. fiscaliteit, successieplanning...)

Komt u in maatpak of in werkkledij? In beide gevallen kénnen wij uw wereld.

Innoveren om u beter te dienen

Wij werken met beslissingsmodellen die snel een situatie in kaart brengen en zo uw beslissing onderbouwen. Door het ingeven van variabelen kunnen we ook het effect van alternatieven onderzoeken. Die programma’s ontwikkelen wij zelf en wij zijn erkend opleider in dit domein. Andere IT-toepassingen helpen ons om uw dossier proactief op te volgen.

Onze beroepskennis is uiteraard perfect up-to-date. Als er fiscaal of wetgevend nieuws is dat u aanbelangt, weten wij het meteen – en u ook.

Goed werk – voor klant én medewerk(st)er

Uw persoonlijke team

In het Ac|s-team dat uw dossier verzorgt, hebt u twee contactpersonen: de teamleider en een dossierverantwoordelijke. Het is vlotter werken met mensen die u kent en die ú kennen.

Teamwork

De Ac|s-spirit is er een van openheid en samenwerking. Dat, en de competentie van onze medewerkers, zorgt voor een efficiënte organisatie en werk van hoge kwaliteit. Het aangename klimaat dat daar het gevolg van is, is een extra motivatie voor iedereen.

Beroepsbekwaamheid aangescherpt

Vorming is een permanente bekommernis bij Ac|s. Interne en externe opleidingen worden gretig gevolgd. Accountants en stagiair-accountants vergaderen maandelijks om kennis en ervaringen uit te wisselen. Bij Ac|s werken is blijven groeien in kennis. Goed voor de medewerker, goed voor de klant.

Wij nemen onze verantwoordelijkheden ernstig

Tegenover u, als proactieve vertrouwensfiguur

Wij beheren actief uw dossier en waarschuwen u wanneer u iets moet bijsturen.
U kunt vertrouwen op onze deskundigheid, onze discretie en de accuraatheid van onze administratie.

Tegenover de gemeenschap: correctheid en wettelijkheid

Als accountants zijn wij verantwoordelijk voor de correcte boekhouding van onze cliënten. Wij opereren dus binnen de grenzen van de wet. Dat is ook de beste garantie voor een stabiele onderneming. Maar binnen die grenzen zoeken we uiteraard naar de meest gunstige oplossing voor u.

Tegenover onze medewerkers

Wij bieden hen een aangename werkomgeving, een soepele werkregeling en ruime mogelijkheden om te groeien in hun job.

Tegenover het milieu

Wij vermijden nutteloos verbruik van materialen (vooral papier) en energie; met de zonnepanelen op ons kantoor in Ravels produceren we zelf een groot deel van onze energie.